DOMENICO LIMONELLI
CAD Designer/Graphic Designer
Nato a Catania il 12/01/1985, cresciuto a Bologna.
Laureando in Architettura presso l'Università di Bologna.
Domenico si accosta all'Architettura ed all'Arte in generale durante il periodo adolescenziale.
La bellezza e la classe con cui i grandi Architetti riescono a gestire la dicotomia tra la libertà delle forme e il rigore della geometria lo affascina a tal punto che decide di iscriversi alla Facoltà di Architettura di Bologna.
Durante questo percorso di studi si interfaccia con tematiche quali la sostenibilità/fattibilità di un'opera, il design, la rappresentazione dell'architettura ma soprattutto alla comprensione di un'opera nelle sue criticità.
Dal 2011 collabora con diversi studi in veste di CAD&Graphic Designer.
"L'architettura è un fatto d'arte, un fenomeno che suscita emozione, al di fuori dei problemi di costruzione, al di là di essi. La Costruzione è per tener su.
L'architettura è per commuovere." (Le Corbusier)
​
Born in Catania on 12/01/1985, raised in Bologna
About to graduate in Architecture at the University of Bologna. Domenico joins Architecture and Art in general during the adolescent period.
The beauty and class with which the great Architects are able to manage the dichotomy between the freedom of the forms and the rigor of geometry fascinates him so much that he decides to enroll at the Faculty of Architecture Engineering in Bologna.
Throughout this course of study he interposes with themes such as sustainability / feasibility of a work, design, representation of architecture, but above all to the understanding of a work in its critical.
From 2011 he collaborated with several architectural firms as Architectural Assisstant and CAD & Graphic Designer.
"Architecture is a work of art, a phenomenon that raises emotion, outside building problems, beyond them. Building is to keep up.
Architecture is to move. "(Le Corbusier)